Kāpēc esam labi biznesa partneri?
Mūsu uzņēmuma galvenā misija ir palīdzēt tirdzniecības uzņēmumiem strādāt labāk, modernāk un efektīvāk, reizē, veidojot veiksmīgu ilgtermiņa sadarbību un cilvēcīgas attiecības ar mūsu klientiem. Mūsu attieksme pret biznesu nesaistās tikai ar rezultātiem un tehniskajiem aspektiem. Mēs ticam, ka cilvēcīgas attiecības ar mūsu klientiem ir būtiskas, lai radītu sadarbību, kas nes labumu abām pusēm – gan mūsu klientiem, gan mums.
Kāpēc mēs esam labi biznesa partneri un ko mēs domājam, kad runājam par cilvēcīgām attiecībām ar klientiem?
Mēs neapgrūtinām klientus ar sarežģītiem skaidrojumiem. Mūsu mērķis ir vienkāršā valodā izskaidrot mūsu piedāvājumu, lai klienti ātri un viegli spētu izprast mūsu digitālos risinājumus un kā ar tiem darboties. Runājam cilvēku valodā, izvairoties no tehniskiem un sarežģītiem terminiem.
Mēs nesolām vairāk, nekā spējam sniegt. Vienmēr pret klientiem esam atklāti un godīgi. Sniedzam reālistisku priekšstatu par visām iespējām un ierobežojumiem. Mēs vēlamies, lai mūsu klienti zina, ka var mums uzticēties, un ko no mums var sagaidīt.
Sadarbības uzsākšana ar mums ir vienkārša un ātra. Ļoti augstu vērtējam klientu dārgo laiku un to, cik svarīgi klientiem ir pēc iespējas ātrāk izprast mūsu piedāvātos risinājumus un to atbilstību viņu vajadzībām. Sadarbības sākumā priecājamies aprunāties telefoniski, vai satikt savus potenciālos klientus klātienē, kā arī katram klientam cenšamies sniegt personisku pieeju.
Arī uzsākot kopīgu sadarbību, mēs strādājam ātri un efektīvi – piecu dienu laikā nodrošinām digitālo risinājumu (kases sitēmas un/vai ERP sistēmas) uzstādīšanu un pielāgošanu, kā arī 24/7 tehnisko atbalstu gan klātienē, gan attālināti.
Mēs piedāvājam vairāk nekā tikai digitālus produktus un risinājumus. Visiem mūsu klientiem sniedzam bezmaksas apmācības. Vēlamies, lai mūsu klienti spētu izmantot mūsu sistēmu pilno potenciālu un pēc iespējas ātrāk varētu uzsākt darbu.
Mēs apzināmies, ka pārmaiņas uzņēmuma darbībā, ieviešot jaunus digitālos rīkus, var radīt neērtības vai nepārliecību, par to, vai tas uzņēmumā strādās. Tieši tāpēc potenciālajiem klientiem esam sagatavojuši RESICO ERP sistēmas DEMO versiju, sniedzot iespēju pašiem izpētīt visu funkciju klāstu, ko mūsu noliktavas uzskaites sistēma piedāvā.
Mēs priecāsimies kļūt par Tavu uzticamo biznesa partneri! Ieviešot jaunus un modernus digitālos risinājumus savā uzņēmumā, Tu veic ilgtermiņa ieguldījumu uzņēmuma attīstībā!
Ja esi jaunas kases sistēmas un/vai noliktavas uzskaites sistēmas meklējumos, bezmaksas konsultācijai vari pieteikties šeit:
Elektronisko čeku priekšrocības: kāpēc atbrīvoties no drukātajiem čekiem?
Tehnoloģijas attīstās nepārtraukti un tāpat arī uzņēmumi, kas cenšas sekot līdzi laikam. Tieši tāpēc arvien vairāk uzņēmēju izvēlas savos uzņēmumos ieviest elektroniskos čekus, kas ir tradicionālo papīra čeku digitālās versijas.
Šajā ierakstā mēs pastāstīsim vairāk par e-čeku priekšrocībām, galvenokārt, kāpēc uzņēmēji tos ievieš un kā tas var uzlabot arī klientu pieredzi.
Videi draudzīgi!
Viens ļoti būtisks elektronisko čeku izmantošanas labums ir iespēja saudzēt dabu. Izmantojot e-čekus, uzņēmumi var ievērojami samazināt papīra patēriņu, kas līdz ar to palīdz samazināt mežu izciršanu un siltumnīcefekta gāzu emisijas izplūšanu. Elektronisko čeku izmantošana ne tikai saudzē dabu, bet arī palīdz uzņēmumiem ietaupīt naudu, jo vairs nav jādomā par papīra un drukas izmaksām.
Viegli ieviest un uzturēt!
Viena no lielākajām elektronisko čeku priekšrocībām ir tas, cik ērts ir šis process. Izmantojot e-čekus, nav jāuztraucas par papīra čeku saglabāšanu vai par to, ka tas laika gaitā izbalēs. Tā vietā e-čeki tiek glabāti digitāli, padarot tos viegli pieejamus no jebkuras vietas un jebkurā laikā. Tas ir īpaši noderīgi uzņēmumiem, kas regulāri seko līdzi visiem ieņēmumiem.
Uzlabota klientu pieredze!
E-čeki nodrošina arī uzlabotu klientu pieredzi. Tā vietā, lai sekotu papīra čekiem, klienti var vienkārši piekļūt saviem elektroniskajiem čekiem, izmantojot savu e-pastu vai mobilo ierīci. Tas ne tikai ietaupa laiku, bet arī ļauj klientiem viegli izsekot saviem pirkumiem un garantijām.
Droša uzglabāšana!
Izmantojot papīra čekus, vienmēr pastāv risks tos pazaudēt, taču e-čeki tiek glabāti datu mākonī, kas rūpējas par drošu to uzglabāšanu un pieejamību.
Iespēja ietaupīt naudu!
Kā jau iepriekš minējām, e-čeku ieviešana var palīdzēt uzņēmumiem ietaupīt naudu un to darīt ilgtermiņā. Likvidējot vajadzību pēc papīra čekiem, uzņēmējiem vairs nav jāraizējas par drukāšanas un uzglabāšanas izmaksām. Turklāt, e-čeki var tikt automātiski ģenerēti un nosūtīti - darbiniekiem vairs nav jāaizkavē klienti un manuāli jādrukā papīra čeki.
Secinājumi
Elektronisko čeku izmantošanai ir daudzas priekšrocības salīdzinājumā ar tradicionālajiem papīra čekiem. Tā ir iespēja ne tikai dzīvot dabai draudzīgāk un saudzēt ekoloģisko vidi, bet uzņēmumiem tā ir iespēja uzlabot klientu pieredzi un ietaupīt naudu. Nav grūti saprast, kāpēc daudzi uzņēmumi izvēlās šādu risinājumu. Tā kā tehnoloģijas turpina attīstīties, mēs varam sagaidīt, ka nākotnē vēl vairāk uzņēmumi pieņems elektroniskos čekus arī savā darba vietā.
Ir pienācis laiks ieviest elektroniskos čekus arī Tavā uzņēmumā!
Mēs, IBSC, esam izstrādājuši jaunu kases sistēmas versiju, ar kuru ir iespējams sagatavot elektronisko čeku, kas klientam tiek nosūtīts uz e-pastu.
Pašapkalpošanās kioski - ātras klientu apkalpošanas atslēga
Nu jau vairākus gadus mazumtirdzniecības tehnoloģiju joma ir sadalījusi vēsturi “pirms pandēmijas” un “pēc pandēmijas” periodos. Šis posms radījis straujas izmaiņas pircēju mijiedarbībā ar uzņēmumiem – iepirkšanos pārtikas veikalos, aptiekās, lielos universālveikalos un citās tirdzniecības vietās. Distancēšanās ieradumi mūsdienu sabiedrībā vēl joprojām ir saglabājuši savu vietu. Tieši tāpēc pandēmija ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kas veicinājis pašapkalpošanās kiosku pieprasījuma pieaugumu.
Tie guvuši augošu tendenci mazumtirdzniecības veikalos un lielveikalos visā pasaulē. Tas ir process, kas ļauj klientiem skenēt, iesaiņot un samaksāt par savām precēm bez kasiera vai veikala darbinieka palīdzības. Pašapkalpošanās sistēmas parasti ir aprīkotas ar svītrkodu skeneriem, skārienekrāniem un maksājumu termināļiem, kas ļauj klientiem ātri un viegli pabeigt darījumus.
Viena no galvenajām pašapkalpošanās kioska priekšrocībām ir tā, ka tas var ievērojami samazināt klientu gaidīšanas laiku. Izmantojot tradicionālos kases celiņus, klientiem bieži vien ir jāgaida garās rindās, lai viņus apkalpotu kasieris. Pašapkalpošanās kiosks ļauj klientiem izlaist rindu un veikt darījumus savā tempā. Tas ir īpaši noderīgi klientiem, kuriem ir jāiegādājas tikai dažas preces.
Vēl viena pašapkalpošanās kioska priekšrocība ir iespēja samazināt mazumtirgotāju darbaspēka izmaksas. Tā kā nepieciešams mazāk darbinieku, lai apkalpotu klientus pie kases, mazumtirgotāji var efektīvāk sadalīt savus resursus un koncentrēties uz citām uzņēmējdarbības jomām.
Ir skaidrs, ka pašapkalpošanās risinājumu popularitāte turpinās pieaugt, jo mazumtirgotāji vienmēr meklē veidus, kā racionalizēt savu darbību un nodrošināt labāku klientu pieredzi. Tā kā tehnoloģijas turpina attīstīties, pašapkalpošanās kases sistēmas kļūs lietotājiem vēl parocīgākas, padarot šos risinājumus par daļu no mazumtirdzniecības tirgus ikdienišķu sastāvdaļu.
Mūsu uzņēmums ir guvis pieredzi 21 valstī, palīdzējis vairāk kā 900 uzņēmumiem un mazumtirdzniecības jomā darbojās vairāk kā 10 gadus. Tā kā mūsu uzņēmuma misija ir palīdzēt tirdzniecības uzņēmumiem strādāt labāk, modernāk un efektīvāk, vēlamies saviem potenciālajiem klientiem piedāvāt pašus aktuālākos risinājumus, tostarp, pašapkalpošanās kioskus.
Mūsu piedāvājumā iekļauts ne tikai pašapkalpošanās kiosks, bet arī:
• Resico tirdzniecības vadības risinājums
• 24/7 tehniskās apkapošanas līgums
• Karšu termināļa apkalpošanas līgums
Turklāt, ja vēlēsies pamēģināt šāda risinājuma efektivitāti savā uzņēmumā, bet neesi gatavs to iegādāties - piedāvājam arī nomas iespēju.
Intervija ar uzņēmuma SIA “Glamoralle” pārstāvi Dinu

Tā kā šī sistēma mūs apmierina – es noteikti ieteiktu. Tā dēļ vien, ka ir iespēja sekot līdzi saviem produktiem un viss ir pārskatāmi.
Dina, Glamoralle
Kā RESICO kases sistēma un noliktavas uzskaites sistēma atvieglo tieši jūsu uzņēmuma darbu?
Mūsu noliktavas sistēmā ir ļoti parocīgi apskatīt visus noliktavas atlikumus, sagatavojam arī rēķinus, tāpat arī visas produktu pieņemšanas. Tiešām diezgan daudz izmantojam – arī visas atskaites taisām, kases čekus iespējams paskatīties. Ko tik šeit nevar atrast! To, ko mēs nezinām, tad arī ātri uzrakstam un saņemam palīdzību!
Kuru no Resico noliktavas uzskaites funkcijām izmantojat visvairāk?
Visbiežāk izmantojam iespēju atrast produktus, produktu atlikumus, preču pieņemšanu, norakstīšanu, tāpat arī, lai gan bieži nesanāk, bet taisām rēķinus.
Vai ieteiktu citiem uzņēmējiem izvēlēties RESICO sistēmas?
Es personīgi noteikti ieteiktu, bet tā, lai es varētu salīdzināt ar kaut ko citu – es arī nevaru, jo neesmu strādājusi ar citām sistēmām. Tā kā šī sistēma mūs apmierina – es noteikti ieteiktu. Tā dēļ vien, ka ir iespēja sekot līdzi saviem produktiem un viss ir pārskatāmi.
Kā vērtējat komunikāciju ar IBSC darbiniekiem?
Principā darbinieki ir ļoti atsaucīgi! Uz visiem mūsu jautājumiem saņemam atbildes, pat tad, ja tās ir lielākas lietas un aizķeršanās. Dažreiz tas prasa nedaudz vairāk laika, bet parasti visas situācijas tiek atrisinātas dienas laikā. Mums paskaidro visu, ja kaut kas nav izdarīts, tad mēs to izdarām. Ļoti atsaucīgi!
Kā vērtējat iespēju savienot noliktavas uzskaiti ar internetveikalu?
Ir ļoti parocīgi. Ļoti viegli visam varam sekot līdzi. Pārsvarā viss sinhronizējās, tas, kas nesinhronizējās, tad arī ātri atrodam kļūdiņu. No IBSC puses ātri saņemam padomu, ko darīt, lai viss notiek - tādā ziņā ļoti forši!
Piesakies konsultācijai!
Intervija ar uzņēmuma "Dormers" pārstāvi Kristapu

Es pat nezinu nevienu problēmu, ko nosaukt, kāpēc neizvēlēties IBSC. Man patika tas piedāvājums, ka sistēma nebija jāpērk. Sevišķi jauniem uzņēmējiem – ne vienmēr tev būs 6 tūkstoši kases sistēmai – tas bija ļoti labs risinājums, ka viņu vienkārši var nomāt. Tos līdzekļus var ieguldīt citur, kas jaunam uzņēmējam būtu arī prātīgāk. Ja pie sistēmas var tikt samaksājot mēnesī kaut kur 200 eiro – baigi feini.
Kristaps, SIA DORMERS
Pastāstiet par savu uzņēmumu, ar ko jūs nodarbojaties?
Mēs nodarbojamies ar pārtikas produktu ražošanu - mērču, garšvielu, marināžu. Tā ir viena, lielā uzņēmuma sastāvdaļa, kur sortimentā mums ir apmēram ap 45 produktiem, kopā ap 400 klientiem. Tāpat arī eksportējam produktus uz 6 valstīm. Vāram, taisām, darbojamies un ļoti straujiem soļiem ejam uz priekšu!
Otra uzņēmuma mazā sadaļiņa, kas ir arī mārketinga ierocis ir burgeru gatavošana, tur mēs esam pārdotākais produkts Rīgā, nu jau gandrīz gadu. Kopējā uzņēmuma vīzija un attīstība ir ļoti, ļoti strauja. Mēģinām ieviest kaut ko jaunu un neredzētu, un tas tā arī izdodas, ļoti smagi strādājot.
Kad un kāpēc sākāt meklēt jaunu kases sistēmu un noliktavas uzskaites sistēmu?
Verot vaļā burgernīcu un uzbūvējot treileri, vienkārši kaut kas bija jādomā. Sākumā, protams, izskatījām dažādus piedāvājumus. IBSC piedāvājums bija cenā saprotams, no darbiniekiem laba attieksme un pietiekami plašs piedāvājumu klāsts, kur mēs varam īstenot mūsu vajadzības. Viss ļoti vienkārši – nauda un attieksme.
Kā iepazināties ar IBSC uzņēmumu ?
Atradu Google, vai kaut kur pat neatceros. Aizbraucu uz ofisu, parunājām ar puišiem un skaidrs, ka mēs runājām arī ar citiem uzņēmumiem, bet pie IBSC bija foršāk, ātrāk, vienkāršāk un viens, divi, gatavs! Mēs vairāk vai mazāk visus lēmumus pieņemam par cilvēcīgām attiecībām, reizēm esam gatavi pat arī pārmaksāt. Ja nav attiecības, tad mums absolūti neinteresē pilnīgi nekas.
Kāpēc lēmāt par labu tieši RESICO kases sistēmai?
Es nevaru pateikt, ka sēdējām 2 dienas un mēģinājām uz papīra salikt plusus un mīnusus, nedēļu apdomāt, pārdomāt šo lēmumu. Nē, mums uzņēmumā nekad tā nenotiek ar nevienu ideju. Mums ir tā – darām vai nedarām, viss, piecu minūšu jautājums.
Atbildot uz jautājumu, tā bija cena, cilvēcīgas attiecības un labs piedāvājums – tas bija viss, kas mūs pārliecināja par labu RESICO sistēmai. Mēs pat neizskatīsim vai neapdomāsim kaut kādus citus konkurentu piedāvājumus. Skaidrs, ka konkurenti ir nākuši, uzbāzušies un mēģinājuši pārvilināt, bet, ja mēs ar kādu esam kopā, tad neesam pērkami.
Pastāsti par jūsu pieredzi, uzstādot kases sistēmu un noliktavas sistēmu?
Viss bija ļoti vienkārši un neredzēju nevienu problēmu. Mēs aizsūtījām to, kas ir jāsaliek kases un noliktavas sistēmā, viss arī tika atvests, salikts, atsūtīts, uzlikts. Viss notika operatīvi un laicīgi – tā kā mēs prasījām.
Sistēma ir tik plaša, ka mēs vēl visu nesaprotam, bet tas, darba apjoma dēļ, tiek atlikts un paliek otrajā plānā.
Kā vērtējat komunikāciju ar IBSC darbiniekiem, gan iepazīšanās posmā, gan tagad?
Jautājums, vai mums vispār ir komunikācija – nav, jo mums tādu nevajag. Ja kaut kas ir tiešām vajadzīgs, es ātri pazvanu, paprasu, ka vajag izdarīt tūlīt, rīt, parīt – viss tiek sakārtots un palīdzību saņemam ātri. Tie, kas ir mūsu partneri, viņiem ir jāsaprot, ka mēs problēmas atrisinām tagad un tūlīt, mēs varam mēģināt viņās iedziļināties pēc tam.
Komunikācija ar IBSC darbiniekiem skaita ziņā ir bijusi maz reizes, bet, kad viņa ir bijusi, tad viss ir bijis super! Ja nebūtu super, mēs nebūtu ar IBSC.
Kuru no RESICO sistēmas funkcijām izmantojat visvairāk?
No pašas sistēmas izmantojam mazu daļu. Ko mēs darām? Ievadām noliktavu, ievadām pavadzīmes, es paskatos atskaites kā online notiek pirkumi, kā cilvēki pērk. Tas, ka tajā vajadzētu iedziļināties krietni kārtīgāk – jā, par to esam sen runājuši, tam vienkārši fiziski nav laika šobrīd.
Vai ieteiktu citiem uzņēmējiem izvēlēties RESICO sistēmu? Kāpēc?
Jā, jo tas ir izdevīgi, ērti, vienkārši, man liekas, ka cenā pieejami, uztverē saprotami, ar foršu attieksmi un izpalīdzīgiem partneriem biznesā. Es pat nezinu nevienu problēmu, ko nosaukt, kāpēc neizvēlēties IBSC. Man patika tas piedāvājums, ka sistēma nebija jāpērk. Sevišķi jauniem uzņēmējiem – ne vienmēr tev būs 6 tūkstoši kases sistēmai – tas bija ļoti labs risinājums, ka viņu vienkārši var nomāt. Tos līdzekļus var ieguldīt citur, kas jaunam uzņēmējam būtu arī prātīgāk. Ja pie sistēmas var tikt samaksājot mēnesī kaut kur 200 eiro – baigi feini.
Tas bija labi, ka bija vairākas opcijas un ierīces, kuras varējām izvēlēties. Šo jauno, mazāko ierīci ņemot, arī viss bija ātri, operatīvi, atveda, uzlika. Viens, divi, trīs un viss gatavs!
Kad tika izgudrots pirmais kases aparāts? 2.daļa
Kad pasūtījumu daudzums palielinājās, vienlaicīgi pārvaldīt Pony House bāru un fabriku kļuva neiespējami. Brāļi Rittiji fabriku pārdeva Jakobam Ekertam par 1000 dolāriem. Jakobs Ekerts vēsturē savu vārdu iezīmējis kā National Manufacturing Company dibinātājs.
Kases aparātu revolūcija turpinājās. Viens no Koltonas iedzīvotājiem Džons Pattersons bija neliela veikala īpašnieks, kurš tirgoja preces ogļračiem. Uzzinot par Rittija kases aparātiem, viņš iegādājās uzreiz trīs aparātus un uzstādīja tos savā veikalā. 1884.gadā Pettersons pats sāka ražot savus kases aparātus, izveidoja nelielu darbnīcu, kurā sākumā strādāja 13 cilvēki. Neilgi pēc tam viņš dibināja kompāniju National Cash Register Company (NCR). Džons Pettersons vēlējās pilnveidot kases aparātu funkcionalitāti un pievienoja tam naudas kasti ar zvaniņu. Katru reizi, kad pārdevēja atvēra kasti nozvanīja zvaniņš. Jaunā Džona Pattersona kompānija modernizēja aparātu un vēlāk pievienoja tam ierīci, kas izdrukāja arī pircēja čeku.
1906.gadā izgudrotājs Čarlzs Ketterings izgudroja kases aparātu ar mehānisko dzinēju. Pēc pieciem gadiem kompānijas pārdoto kases aparātu skaits sasniedza jau vienu miljonu. Laika posmā no 1888. līdz 1915. gadam nu jau gandrīz visos veikalos bija ieviesti kases aparāti. 1. pasaules kases aparāta izgudrotājs nomira 1918.gadā, taču bārs Pony House tika pārtaisīts par viesnīcu grand-hotel Pony House, restorānu Pony House un kafejnīcu. Koltonas iedzīvotāji runā, ka zvaniņu, kas vienreiz iezvanījās veikalā ogļračiem, izdzirdēja visa pasaule.
Intervija ar uzņēmuma "Heinman Baltic" pārstāvi Lauru

"Ja man būtu līdzās kāds uzņēmējs, kas jautātu: “Klau, tu tikko atvēri veikalu tīklu un tev noteikti ir kases sistēma ar programmu - kādu tu izmanto?” es noteikti ieteiktu IBSC." Uzņēmums "Heinman Baltic" pavisam nesen ir atvēris savu pirmo veikalu Latvijā un ar prieku varam paziņot, ka esam uzsākuši kopīgu sadarbību.
Laura, SIA HEINMAN BALTIC
Kāpēc meklējāt jaunu kases sistēmu un noliktavas uzskaites sistēmu?
Viss sākās ar to, ka mums ir veikalu tīkls Igaunijā, kur darbojāmies ar labu programmu. Tad mēs aktīvi sākām darboties pie tā, lai atvērtu veikalus arī šeit Latvijā. Pat nebijām aizdomājušies, ka Igaunijas programma šeit Latvijā nemaz nestrādā. (Uz doto brīdi viņa ir tikai Skandināvijas valstīs un Igaunijā.) Tajā brīdī sapratām, ka ir jāmeklē alternatīva un kaut kas līdzīgs.
Man nebija konkrētu ieteikumu vai “feedbacks” no kāda. Saprotot, ka man ir vajadzīga šī POS sistēma, tad paskatījos internetā kādi vispār pakalpojumi ir Latvijā. Es uzdūros tam, ka ir viens uzņēmums, kas piedāvā man kases sistēmu un tad ir programmētājs, kas izstrādās programmu. Pēc tam tas viss vēl jāliek kopā. Ar programmētāju jau sākām darboties, taču tam bija nepieciešams laiks no manas puses – jāpārrunā nianses, jādomā kā visu komplektēt, kā tas viss strādās un tamlīdzīgi. Manā sfērā darbojoties, godīgi sakot, šī laika nav. Pamatā manā darba ikdienā ir jāveic kaut kādā mērā svarīgākas lietas. Es to visu būtu darījusi, ja nebūtu atradusi jūsu kompāniju.
Kā uzzinājāt par IBSC uzņēmumu ?
Tā kā mani nelika mierā doma, ka ir jāvēršās pie vairākiem speciālistiem, lai visu sakomplektētu, tad es nejauši, meklējot googlē, atradu IBSC kompāniju – uzreiz arī zvanīju. Pirmajā sarunā jau nonācām pie tā, ka jau rīt, parīt varam tikties, lai visu izrunātu.
Kāpēc izvēlējāties tieši RESICO kases sistēmu?
Šo nesaku, lai pārlieku glaimotu, bet tiešām man bija vienkārši fantastiska pieredze, jo es atnācu pie cilvēka, kurš savu profesionālo stāstu izstāstīja tik saprotamā valodā. Principā tajā brīdī arī sapratu, ka tas ir tas, ko mums vajag un ir līdzīgs tam, kas mums ir jau arī citās valstīs. Tas viss notika ļoti, ļoti ātri un produktīvi.
Kā RESICO kases sistēma un noliktavas uzskaites sistēma atvieglo tieši jūsu uzņēmuma darbu?
Šobrīd esmu iepazīšanās posmā, taču meitenēm, strādājot veikalā, kases sistēma ir ļoti elementāra un viss ir ļoti saprotams – visas atskaites, tas kā notiek produktu meklēšana.
Pirmais, kas man bija jādara – bija jāievada visi produkti, es nesaskāros ar nekādām problēmām. Vēl izpētīšu, kā man veicās strādājot ar atskaitēm, atlikumiem, krājumiem, to, ko vēlās redzēt mana grāmatvede. Pagaidām reģistrēt iepirkumus un realizācijas ir elementāri un viss strādā.
Kuru no RESICO sistēmas funkcijām novērtējat visvairāk?
Lai veiktu jaunus produktu iepirkumus, man vissvarīgāk ir redzēt krājumu uzskaiti, lai saprastu, kas visvairāk ir izpirkts un cik daudz kāds produkts ir palicis. Tas ir tas, ko es katru dienu ieeju paskatīties un visvairāk arī izmantoju.
Otrā pēc tam ir iepirkumu uzskaite, lai es varu nodot datus grāmatvedei, lai viss stāv vienā vietā. Tas man arī ir ļoti svarīgi, turklāt būtiski tiek atvieglots arī viņas darbs. Lejupielādējot excel failu, elementāri visus datus varu nodot viņai. Tālāk grāmatvede var nodublēt visu savā programmā, nevis rakstīt manuāli.
Vai ieteiktu citiem uzņēmējiem izvēlēties RESICO sistēmu? Kāpēc?
Es noteikti būtu tā, kas ieteiktu, iespējams faktors ir arī mana sākotnēji rūgtā pieredze. Pēc tās, IBSC kompānija ļoti atviegloja manu darbu.
Ja man būtu līdzās kāds uzņēmējs, kas jautātu: “Klau, tu tikko atvēri veikalu tīklu un tev noteikti ir kases sistēma ar programmu - kādu tu izmanto?” es noteikti ieteiktu IBSC. Vien dēļ tā iemesla, ka tev kā pakalpojuma ņēmējam pretī pasaka, ka tev par neko nav jāraizējas. Tev sākot no kases sistēmas, iekārtām, programmas, sertifikātiem, termināla reģistrācijām – tev viss tiek iedots, turklāt pat ar banku viss tika sakārtots. Neko vairāk kā laiku saskaņošanu uz tikšanos no savas puses arī nedarīju.
Protams, jāskatās, kas notiks, kad atvērsim vēl veikalus, kā tad tas viss strādās.
Kā vērtējat komunikāciju ar IBSC darbiniekiem?
Uzreiz mums izveidojās ļoti labs kontakts, problēmas ar to nebija. Bija kaut kādas nianses, kad ne viss tik veiksmīgi ritēja no manas puses, ko vajadzēja izdarīt. Tie bija sīkumi, bet tomēr tas prasīja laiku un meistara piesaisti – mūsu komunikācija bija ļoti viegla.
Vēl arī tas, ka mēs atvērāmies svētdienas dienā, kad kaut kas mazliet notika ar kases terminālu, taču ārpuskārtas mūs tāpat apkalpoja un problēma tika novērsta 2-3 stundu laikā.
Situācijās, kad man ir nepieciešama palīdzība tuvākajā laikā, ja ne tajā pašā dienā, tā tiek sniegta.
Vai ir kādi ieteikumi, kā uzlabot RESICO sistēmu?
Par šo es iespējams varētu atbildēt pēc kāda laika, kad būsim atvēruši vairākus veikalus. (Šāda situācija mums bija Igaunijā, kur gribējām, lai mums programmā kaut ko uzlabo un pievieno, bet tas bija vairāk par grāmatvedību.)
Pagaidām uz vienu veikalu man viss šķiet ļoti saprotams un elementārs, bet es pieļauju domu, ka darba laikā nāksies ar kaut ko saskarties un būs kaut kas, ko gribētu pievienot sistēmai. Pagaidām man ir bijusi super laba pieredze!
Kā vērtējat iespēju savienot noliktavas uzskaiti ar internetveikalu?
Uz doto brīdi neesam vēl palaiduši internetveikalu, bet esam zemajā startā, tāpēc vēl nezinu kā tas viss notiks.
Pati iespēja savienot noliktavas uzskaiti ar internetveikalu ir superīga, jo mums ir akcīzes noliktava pirmkārt Igaunijā, kas mazliet sarežģī komunikāciju, jo viņiem ir vienota sistēma. Mums arī par to noteikti būs jādomā, bet šī internetveikala krājumu uzskaite noteikti būs nepieciešama, lai laikus prognozētu iepirkumus.
Kad tika izgudrots pirmais kases aparāts? 1.daļa
19.gadsimta vidū tirgotājiem bija nelielas kastītes ar 2 nodalījumiem – viens, kas paredzēts papīrnaudai, otrs sīknaudai, taču tie nebija kases aparāti, gluži vienkāršas naudas glabāšanas lādītes, kas tajā laikā bija katram tirgotājam. Pēc rūpnīcu revolūcijas palielinājās pārdošanas apjoms, tāpēc bija svarīgi veikt precīzu ieņēmumu uzskaiti.
Pirmais cilvēks, kurš centās automatizēt norēķināšanās procesus bija Devids Brauns. 1875. gadā viņš izgudroja aparātu preču un skaidras naudas transportēšanai. Šis aparāts sastāvēja no tauvas ar grozu kas bija piestiprināta pie griestiem.
Tomēr pasaulē par pirmā īstā kases aparāta izgudrotāju uzskata amerikānieti Džeimsu Rittiju (James Ritty), kuru dēvēja par laba viskija, vīna un cigarešu tirgotāju. Viņš bija Pony House bāra īpašnieks Ohaijo štatā. Tolaik bārs atradās netālu no stacijas un apmeklētāju vidū bija vairākas ievērojamas personības. Ar laiku bāra darbinieki nopelnīto naudu sāka piesavināties un likt savā kabatā, tāpēc Džeimsam nācās meklēt risinājumu peļņas uzskaitei.
Ceļojumā uz Eiropu Džeimsa uzmanību pievērsa ierīce, kura skaitīja katru tvaika kuģa dzinēja apgriezienu, šo principu Džeims vēlējās izmantot arī ieņēmumu uzskaitei. Neilgi pēc tam, 1883.gadā viņš kopā ar brāli Džonu Rittiju patentēja pirmo kases aparātu pasaulē ar nosaukumu “Rittija neuzpērkamais kases aparāts”.
Tas sastāvēja no divām taustiņu rindām ar ciparnīcu un divām bultiņām, katra operācija tika fiksēta uz diska. Straujiem soļiem Rittija bāra peļņa palielinājās, turklāt jaunais kases aparāts piesaistīja arvien vairāk apmeklētāju, kas bija sajūsmā par jauno izgudrojumu
Intervija ar uzņēmuma dibinātāju Ingu Beku
Mūsu galvenā misija ir palīdzēt tirdzniecības uzņēmumiem strādāt labāk, modernāk un efektīvāk. Manuprāt, tā ir iespēja, kas ir jāizmanto visiem tirdzniecības uzņēmumiem, jo Resico ir par ļoti labu cenu, ņemot vērā lielo ieguldījumu. Zem katras podziņas slēpjās stundām, stundām darba.
Ingus Beks, SIA IBSC dibinātājs
Kāda Tev ir bijusi pieredze IT nozarē? Kad un kāpēc radās ideja par sava uzņēmuma dibināšanu?
Ar It nozari esmu saistīts jau ļoti ilgi, jau kopš skolas laikiem, kad tikko parādījās datori, interesējos par programmēšanu. Domāju, ka, lai dibinātu savu uzņēmumu vajag zināt ne tikai savu lietu, bet arī grāmatvedību, tāpēc pabeidzu arī grāmatvežus. Vēlāk pastrādāju kā ERP sistēmu ieviešanas projektu vadītāju. ERP sistēmas un noliktavas uzskaites sistēmas esmu ieviesis vairāk kā 20 valstīs. Pēc tam vēlējos pastrādāt arī otrā pusē un nonācu līdz finanšu direktora amatam „Flying Tiger Copenhagen” veikalu tīklam Baltijas valstīs.
Šeit arī radās doma par sava uzņēmuma dibināšanu, jo vajadzēja piedāvāt risinājumus “Tiger” veikaliem starptautiskā līmenī, bija jādomā kā standartizēt IT sistēmas.
Tā 2010.gadā tika dibināts uzņēmums IBSC jeb International Business Solution Center. Tobrīd attīstījās IT nozare, notika pāreja no grāmatvedības sistēmām uz ERP sistēmām – bija īstais laiks un mums bija ko piedāvāt.
Kad tapa uzņēmuma pašu radīts risinājums - Resico?
Strādājot pie ERP sistēmu ieviešanas “Tiger” tīklā, es sapratu, ka no Latvijas striktajām likumdošanas prasībām un mazā tirgus ar nelielo maksātspēju ir savi ieguvumi, jo šādi apstākļi piespiež uzņēmējus veikt precīzāku uzskaiti jau no uzņēmuma pirmsākumiem. Šajā laikā man jau bija izveidojusies vīzija par to, kā noliktavas vadības sistēmai būtu jāstrādā, ja es tādu radītu. Tai pat laikā domāju, ka ir taču tik daudz “startup” kas jau kaut ko dara šajā segmentā. Tomēr sastopoties tuvāk ar “startup” uzņēmēju radītajiem risinājumiem, pamanīju, ka tie ir entuziasma pilni, taču bieži vien tiem pietrūkst pieredzes un nozares, uzņēmuma procesu izpratnes, līdz ar to risinājums praksē izrādās neefektīvs. Tas deva drosmi radīt pašiem savu risinājumu.
Kāds ir Resico atšifrējums?
Resico ir vārdu salikums no vārdiem Reliable, Simple, Competent. Kad gribējām izveidot savu produktu – mākoņrisinājumu, tad mums šķita, ka ir pietiekami liela uzkrātā pieredze, tāpēc arī vārds Reliable – uzticams. Mazumtirdzniecībā tas ir ļoti svarīgi, lai risinājums visu laiku strādā un veikali būtu vaļā. Simple – apzīmē vienkāršs, tāda arī ir doma, ka tas ir ērti un viegli lietojams. Bijām pamanījuši, ka veikala cilvēkiem ir grūti lietot sarežģītus risinājumus un tas paņem daudz laika. Competent – apzīmē mūzu komandu. Vairs nebijām tāds “Startups”, mēs bijām vairāk kā 10 gadus nostrādājuši nozarē un sapratuši, kā tas viss strādā, tāpēc arī bija skaidra ideja kā varētu labāk. Šo kompetenci vēlējāmies nodot arī plašākai auditorijai.
Kas, tavuprāt, ir jebkura uzņēmuma veiksmes atslēga? Vai IBSC to izmanto un gūst panākumus?
Veiksmīga biznesa pamatā ir vadītājs ar pietiekami lielu pacietību un gribasspēku iet un attīstīt savu ideju. Daudzas reizes kļūdīties un turpināt darīt - jo vairāk tu dari, jo vairāk tev kaut kas sanāks.
Tā kā esam IT kompānija, tad mūsu vienīgais resurss ir cilvēki. Man kā uzņēmuma vadītājam vienmēr šķiet, ka nevajag darbiniekiem uzspiest to savu vīziju. Kad nostiprinās uzņēmuma komanda, tad viņi kā cilvēki veido tavu kompāniju un jūs kopā vienojaties, kas ir tās uzņēmuma vērtības pie kurām ir jāpieturas.
Uzņēmumu veido cilvēki. Man ir paveicies atrast čaklus, aizrautīgus un profesionālus darbiniekus, kuri tagad jau paši veido IBSC. Tāpat arī mūsu biznesa vērtība ir cilvēcīgas attiecības arī ārēji, ar citiem uzņēmumiem - mūsu klientiem.
Protams, jeb kura biznesa atslēga ir arī disciplīna. Mazumtirdzniecībā tas, piemēram, attiecas uz pārdevējiem – ir jāatgādina par to, kā kārto plauktus, kā lietojam kasi, veicam inventarizāciju, tas nekas, ka tas notiek katru gadu, tas tā pat ir jāatgādina. Jābūt disciplīnai, ja tās nebūs, tad pazudīs uzņēmuma struktūra un tēls. Šo veiksmes atslēgu izmantojam arī IBSC.
Kas IBSC atšķir no pārējā tirgus piedāvātajiem risinājumiem?
Mūsu ideja, ar ko atšķirties bija izveidot mūsdienīgu, jaunu, modernu risinājumu ar augstas kvalitātes apkalpošanu – mēs negribam pārdot un aizmirst par klientu, gribam veidot labas attiecības un vēlamies, lai mūsu klients būtu veiksmīgs. Ja mūsu klients ir veiksmīgs, arī mūsu bizness var paplašināties, jo, iespējams, viņam vajadzēs vēl kases sistēmas un tamlīdzīgi.
Bijām ievērojuši tirgū, ka kasu sistēmas un tirdzniecības vadības sistēmu segmentā visi grib tikai pārdot vairāk un komunikācijas nav. Mēs gribējām tieši otrādi – vēlējāmies veidot labu sadarbību ar klientu. Mēs nekad neslēpjamies, neraujamies sevī – vienmēr runājam un cenšamies atrisināt jeb kādu situāciju.
Kas ir IBSC klientu mērķauditorija? Pastāsti par mūsu klientu loku šobrīd.
No klientu mērķauditorijas mūsu bizness ir diezgan plašs, jo mūsu Resico risinājumam nav nekādi ierobežojumi – viņu var lietot gan lieli, gan mazi uzņēmumi.
Par mūsu mērķauditoriju varam saukt klientus, kas vēlās sadarboties un būvēt cilvēcīgas attiecības. Ja klients negribēs diži iespringt un iedziļināties, tad arī mēs nevarēsim palīdzēt.
Viens no mūsu plusiem ir tas, ka esam arī starptautisks uzņēmums. Mums ir klienti vairāk kā 20 valstīs. Bieži vien Latvijas uzņēmumam, kurš vēlās startēt starptautiskā līmenī – ir ērti izmantot mūsu risinājumu, jo to var darīt arī citā valstī.
Mūsu uzņēmumam ir arī izplatīšanas tīkls, kur mēs piedāvājam Resico risinājumu partneriem, kuri kādā konkrētā valstī izplata mūsu produktu. Piemēram, Norvēģijā, Dānijā, Lietuvā, Singapūrā, Austrālijā un citur.
Kā Tu raksturotu uzņēmuma galvano misiju un uzņēmuma vērtības?
Mūsu galvenā misija ir palīdzēt tirdzniecības uzņēmumiem strādāt labāk, modernāk un efektīvāk. Manuprāt, tā ir iespēja, kas ir jāizmanto visiem tirdzniecības uzņēmumiem, jo Resico ir par ļoti labu cenu, ņemot vērā lielo ieguldījumu. Zem katras podziņas slēpjās stundām, stundām darba.
Runājot par IBSC uzņēmuma iekšējām vērtībām, es vienmēr esmu domājis, ka katram darbiniekam jābūt kā saimniekam savā sētā, tādā ziņā, ka, ja tu redzi kādu problēmu, tu arī uzņemies atbildību to atrisināt. Tāpat arī tam vajadzētu strādāt uz āru – ar mūsu klientiem. Visas problēmas un ķibeles, kas rodas klientiem, mēs no tām neslēpjamies, uzņemamies atbildību un mēģinām atrisināt.